وزیرآموزش وپرورش :«رتبه عالی برای بیش از 36 هزار فرهنگی اعمال شد»
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




وزیرآموزش وپرورش :«رتبه عالی برای بیش از 36 هزار فرهنگی اعمال شد»
بازدید : 136 |

وی از بازگشایی مراکزی رفاهی برای استفاده معلمان نیازمند به درمان ویژه در مراکز استان های کشور خبرداد و گفت: اولین مرکز در دهه فجر در شهر مقدس مشهد به بهره برداری می رسد و تا پایان سال ، 10 مرکز دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

فانی از جذب 1200میلیارد تومان ا عتبار برای اعطای وام های کم بهره به فرهنگیان واجد شرایط توسط بانک ملی خبرداد و خاطرنشان کرد: با پی گیری های صورت گرفته با بانک ملی ایران ، شرایط اعطای وام کم بهره برای قریب به 240 هزار فرهنگی پیش بینی شده  که جزئیات آن به فرهنگیان ابلاغ می شود.

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که آموزش وپرورش متعلق به همه نهادهای کشور است، تصریح کرد: آموزش وپرورش صرفا با تکیه بر بودجه دولتی نمی تواند اهداف کلان «کیفیت بخشی» برسد و نیازمند حمایت تمام دستگاه ها می باشد.

وی از تجهیز پژوهش سراها توسط معاونت علمی رئیس جمهور خبر داد و افزود: با حضور رئیس جمهور، صبح امروز یک پروژه مدرسه سازی  با اعتبار 7 میلیارد تومان به بهره برداری می رسید که نیمی از آن توسط آموزش وپرورش و بقیه باحمایت خیرین پرداخت شد.

فانی خرید خدمات آموزشی را از اقدامات خوب آموزش وپرورش در سال جدید عنوان کرد و گفت: امسال بیش از 40 هزار دانش آموز در مناطق محروم و با پرداخت هزینه از طرف دولت امکان  استفاده از خدمات آموزشی را پیدا کردند.

عضو کابینه تدبیر وامیدی : «بسته حمایتی از مدارس غیردولتی» را در راستای عملیاتی کردن ماده 22 قانون خدمات کشوری دانست و اظهار کرد: آموزش وپرورش در مناطق محروم که با کمبود نیروی انسانی مواجه است ، توانست با استفاده از این امکان شرایط تحصیل رایگان را برای بیش از 180 هزار دانش آموز فراهم کند که گام مثبتی در راستای استفاده بهینه از منابع و امکانات و تحقق مدارس مشارکتی است.

 کشف استعدادهای ورزشی با المپیادهای درون مدرسه ای فانی اجرای «المپیادهای درون مدرسه ای» را از رویدادهای مهم آموزش وپرورش در سال تحصیلی جاری عنوان کرد و افزود: بیش از 3 میلیون دانش آ‌موز در این فعالیت های شرکت می کند که این موضوع می تواند منجر به کشف استعدادهای خاص ورزش قهرمانی کشور شود.

وی تصریح کرد: وجود کانون  های درون مدرسه ای و برون مدرسه ای می تواند در تقویت و رشد استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن ها به مدارج بالای ورزشی مؤثر باشد.

وزیر آموزش وپرورش تأسیس 101 پژوهش سرا  در مدت کوتاه عمر دولت تدبیر و امید در صدر از دیگر اقدامات نهاد تعلیم و تربیت در دولت یازدهم معرفی کرد و ادامه داد: در سال های (82-83 ) ، 200 پژوهش سرا و در مدت 8 سال گذشته تنها 80 پژوهش سرا به مجموعه آموزش وپرورش اضافه گردیده بود که با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم با افزودن این 101 پژوهش سرا تعداد پژوهش سراها را  به عدد 40 برسانیم.

وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: در پژوهش سراها دانش آموزان به صورت کاربردی پژوهش می کند، که می تواند در کشف استعدادها و رشد خلاقیت دانش آموزان موثر باشد.

بودجه ریزی عملیاتی از تکالیف برنامه توسعه است

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که مدیران توانمند بهتر می توانند مدارس را اداره کنند خاطر نشان کرد: اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در 5700 آموزشگاه در سراسر کشور می تواند مدرسه محوری را عینیت بدهد به طوری که تفویض اختیار به مدیران مدارس  باعث ارتقای استانداردهای مدرسه شود.

وی تصریح کرد: تیم پژوهشی متشکل از کارشناسان دانشگاه فرهنگیان مشغول ارزیابی این طرح می باشند تا با دریافت بازخوردها و رفع نواقص نسبت به اجرای بهتر آن اقدام کند.

وی بودجه ریزی عملیاتی را از تکالیف برنامه توسعه خواند و افزود: امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی بودجه ریزی عملیاتی در 600 مدرسه منتخب از 5700 مدرسه موردبرنامه تعالی مدیریت مدرسه اجرا شده است و درصدد هستیم که در سال آینده آن را برای 5 درصد مدارس عملیاتی کنیم.

تمرکززدایی راه افزایش اختیارات مدرسه است

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که آموز ش وپرورش یک دستگاه به شدت متمرکز است گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم مقرر شده 84 مورد از وظایف آموزش وپرورش را به استان ها واگذار کنیم تا استان ها نیز به همین تناسب اختیارات مدرسه را افزایش دهند.

وی افزایش خلاقیت را در راستای تمرکززدایی از اختیارات عنوان کرد و افزود: پیش بینی کرده ایم که 20 درصد از صدور بخشنامه به استان ها و مناطق آموزش وپرورش کم کنیم تا گامی در جهت تمرکززدایی برداشته شود.

اواخر بهمن نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین ارائه می شود

فانی اجرای سند تحول بنیادین از مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش وپرورش عنوان کرد و ادامه داد: اجرا و طراحی سند حدود 10 سال زمان برد به طوری که در سال 91 کلیات آن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

وی با بیان این که اجرای سندتحول بنیادین نیاز به نقشه راه دارد ، تأکید کرد: در اواخر بهمن ماه امسال  نقشه راه  شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود که می تواند برنامه های آموزش وپرورش را تا پایان برنامه ششم توسعه مشخص کند.

وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: امسال از اعتبار کیفیت بخشی 40 راهکار سند تحول بنیادین را در قالب 99 برنامه برای اجرا به استان ها و مناطق ابلاغ کرده ایم.

در موضوع بودجه دولت از آموزش وپرورش حمایت کرده است.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که رشد بودجه آموزش وپرورش  درخصوص هزینه ها 7/20 درصد و در باره تملک و دارایی ها 3/25 درصد رشد نسبت به سال قبل را داشته است خاطرنشان کرد: این درحالی است که در بودجه دولت  هزینه ها  2/11 درصد و تملک و دارایی 8/15 درصد رشد را نشان می دهد و این موضوع  حمایت دولت از آموزش وپرورش را به خوبی مشخص می کند.

فانی آموزش وپرورش را دستگاهی با اعتبارات محدود و انتظارات نامحدود توصیف کرد و افزود: مشکلات آموزش وپرورش محدود به این دولت نیست و بخشی از آن  مربوط به دولت های قبل می باشد.

وی با اشاره به اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی در سال 91 گفت: این تصمیم بدون تمهید مقدمات انجام شد و باعث بروز مشکلات فراوانی در سطح کلان آموزش وپرورش شد وهمچنان پس از گذشت دو سال آثار آن باقی است.

فانی با بیان این که 150 میلیارد تومان برای تامین شیر مدارس در بودجه 93 تصویب شده است خاطرنشان کرد: با پی گیری هایی که  در دولت  انجام دادیم مقرر شد300 میلیارد تومان  از محل تامین یارانه های نقدی به آموزش وپرورش اختصاص یابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:وزیر, آموزش وپرورش, رتبه عالی, بازنشستگی,پیش ازموعد,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس